dessa mor- och farföräldrar :)

har ni det precis som jag??? far- och morföräldrar som har ALLA möjliga prylar hemma, både sånt de använder men också sånt som skuffats undan för LÄNGESEN. Det är ju nästintill omöjligt att köpa något åt dom som dom inte har och ännu svårare att köpa något som känns roligt! jag kan inte räkna hur många gånger som jag och syrran köpt lotter, gjort matkorgar eller köpt filmer.. det börjar bli så in i hellskutta tjatigt nu! men nu tror jag att jag hittat en lösning på det, åtminstone för en jul eller en födelsedag!! Hos DIna Vingårdar kan man nämligen bli "delägare" på en vingård! =) såhär skriver de på hemsidan:

Hyr din egen vinrad och bli "delägare" i en fransk vingård. Att hyra en vinrad är både lärorikt och roligt. Genom att hyra en vinrad blir du "delägare" i en vingård och är välkommen att besöka din vingård så ofta du vill. (...) Vingårdarna är utvalda efter omsorgsfullt ställda kriterier. Vinerna är av toppkvalitet, de flesta prisbelönta på IWC - en av världens mest prestigefyllda vinprovningar. Gårdarna är belägna i Bourgogne, Loire, Bordeaux, Alsace, Rhônedalen och i Champagne. Vinmakaren gör ditt specialvin i en begränsad kvantitet. Ett vin som du i egenskap av delägare har möjlighet att köpa från vingården till ett mycket fördelaktigt pris. (...) Vi hjälper dig att välja en vingård som passar, att reservera tid hos vinbonden och att hitta trevliga och prisvärda övernattningsmöjligheter. Vissa av våra vingårdar erbjuder även boende.

Jag tycker det låter hur mysigt som helst! O när man kan komma och besöka och bo kvar där eller bara beställa vin från sin "egen" gård blir det ju en present som räcker länge! Priset för ett år är från 1.180 kronor och då finns det lite olika presenter att välja mellan..

Dina Vingårdar


så nu ska jag iväg och handla lite julklappar.. fast jag känner på mig att det blir ut den 23e i år igen.. VARFÖR???

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback